E-handelsvillkor

Svensk honung är en ren naturprodukt.

E-handelsvillkor

Gäller från 2019-01-01

Allmänt
Här följer köpvillkoren som gäller när du handlar hos Kögels Biodlingstjänster AB. Villkoren gäller mellan dig som kund och biodlingsföretaget – 559056-2491, vid order och inköp genom vår hemsida.

Avtal och kunduppgifter
För att e-handla på måste du ha fyllt 18 år.

Som kund är du ansvarig för att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Om du misstänker att någon obehörig fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska detta anmälas till oss. Om en sådan anmälan inte gjorts ansvarar du för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter.

Kögels biodlingstjänster förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning, exempelvis om felaktiga personuppgifter har uppgivits. Vi förbehåller oss rätten att stänga av dig som e-handelskund. Vid eventuell avstängning blir du informerad om detta.

Beställning och avbokning
När Kögels Biodlintstjänster mottagit din order skickas en beställningsbekräftelse via e-post. Vill du ändra och/eller makulera din order, så svara på beställningsbekräftelse.

Varor
Vi reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- eller skrivfel på hemsidan. Exempel på sådana fel kan vara felaktig information i produktbeskrivningen, att en bild inte återger produktens exakta utseende eller att det anges felaktigt pris på en vara.

Priser
De priser som anges när du slutför din order är de priser som gäller för din beställning.

Betalning
Du betalar din order med fakturabetalning genom Klarna, Paypal, eller via förskottsbetalning till vår bankgiro eller via Swish. Betalningsuppgifter finns med på beställningsbekräftelse.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här. För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Leverans
Vi skicka vår produkter med DHL eller Schenker till närmaste ombud med leveranstider från 3-5 dagar.
Vid upphämtning av sändningar behövs legitimation för utlämning av varor.

Reklamation
Om något går fel eller om du önskar reklamera en vara ska kundtjänst kontaktas så snart som möjligt efter att fel har upptäckts, dock senast inom 14 dagar.

Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller inte ångerrätt för livsmedel. Du har alltså ingen ångerrätt för köpta varor.

Kundtjänst
Vid frågor och reklamationer ombeds du kontakta kundtjänst via hej@lundahonung.se eller 0735-548096.

Behandling av personuppgifter
Kögels biodlingstjänster behandlar dina personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, betal- och orderinformation bl.a. för att kunna hantera din beställning. Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy på www.willys.se/artikel/dataskydd.

Tvist
Vid en eventuell tvist hänvisas du till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Kögels biodlingstjänster AT följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Kontaktinformation:
Kögels Biodlingstjänster AB
Lillvägen 4, 281 37 Hässleholm
e-post: hej@lundahonung.se
Org. nr. 559056-2491

Kundtjänst: hej@lundahonung.se
Tel: 073-5548096